يا عواجيز


أقول لك حاجة تصدمك ؟؟
مواليد سنة 2000 (هاكتبهالك تاني بالحروف علشان تقراها كويس وتستوعبها) سنــة ألفـيــن !! 
النهاردة بقى عندهم أربعتاشـــر سنة !!
أه والمصحف الشريف !!
يعني كلها سنة ولا حاجة ويطلعوا بطاقة !! وسنة بعدها ويدخلوا الجامعة !!
سنة ألفين اللي احنا فاكرينها إمبارح دي أو بالكتير قوي من أربع سنين !! وبنغلط لما نيجي نحسب السنين بسببها !! معايا أنتوا ؟؟ النهاردة بقى عندهم أربعـتاشـر سنة وقربوا يخشوا ع الخمستاشـر!!
فعادي جداً أنك تلاقي واحدة حيطة طول بعرض وهرموناتها بتبظ من كل حتة وتقول لك أنا مواليد سنة 2000 وأنت أصلاً فاكرها (بالنظر للحجم) من سنك أو أكبر منك وممكن كنت تتسرع وتقول لها يا مدام !!
مش عاوزك تتقهر ساعتها وتصعب عليك/ي نفسك وتفتكر أنك كبرت وعجزت !!
لأ ؛ إطلاقاً .. أنا عاوزك تكبر مخك وتخليك عاقل وناضج وتعتبرها زي بنتك يا أخي !! (بس من غير ما تحتويها) لأنك فعلياً إذا كنت اتجوزت أول ما اتخرجت كان زمانك خلفت بنت قدها !! 
* بالمناسبة .. احنا داخلين على سنة 2015 (مش هاكتبهالك بالحروف لأني واثق أنك قريتها كويس)
* بالمناسبة برضه : البوست ده مش كئيب ولا سوداوي زي ما مواليد السبعينات (اللي أنا منهم) ممكن يكونوا فاكرين (لأن معظمنا بطل يعد من زمان !! احنا نسينا الأرقام أصلاً) لأ !!
البوست ده علشان أنبه مواليد التسعينات (اللي لسه شايفين نفسهم عيال) وأقول لهم : نص العشرينات قرب يخلص أهه !!

يا عواجيز !! يا عواجيز !! يا عواجيز !! يا عواجيز !! يا عواجيز !!

الحق نفسك بقى يا عمو ويا طنط منك ليها !!

أما بالنسبة لنا احنا بقى ...

فـ لسه قدامنا (إن شاء الله) بتاع ست سبع تمن سنين ع الأقل على ما يتقال علينا جدو وتيتة :)

الدور والباقي عليكوا أنتوا !! وبعدين أنتوا مالكوا بينا أصلاً ؟؟ ولا تحبوا نستناكم ؟؟ D:

يا عواجيز !! يا عواجيز !! يا عواجيز !! يا عواجيز !! يا عواجيز !!