لو حلمك




لو حلمك

كنتي حافظتي معايا عليا

كنتي فضلتي ماسكة إيديا

وما بعدتيش !

كنت باموت

حتى الأهة

كنت أحبسها وأبان مبسوط

علشان بس ما تتغميش !

حبيتك

وما حبيتنيش !

إلا حتى ما حاولتيش !

متكلبشة رجليكي فِ خوفك

فشل الماضي ساكن جوفك

وانتي مكانك ما خرجتيش !

فالحة تقولي :

إنـِك ليا .. وماليش غيرك

ما تسيبنيش ؟

إزاااااااااي ؟

بتلاعبيني ؟

ولا إكمني كنت عليكي رايح جاي ؟

جايز طيب

بس الطيبة ما تعيبنيش !

بس !

خلاااااااااااص !

ما ترديش !

***

اتطمنتي إني حبيبك ؟

وإني فِ جيبك ؟

وإنك لو سيبتيني هاضيع

وابقى ما فيش !

دايماً فاكره إنك أذكى

وإنك مالكه

طب بالذمة ؟

حد يشد ولا يرخيش ؟

كوني صريحة فِ مرة وحيدة

وما تغشيش !

هل فعلاً

كنت أنا حلمك ؟

ابنك ؟ راجلك ؟ سندك ؟ كلك ؟

حضن لهمك ؟ قدر احتلك ؟

ولا ده كله جبر خواطر ؟

ما تجاوبيش !

ده مش إجباري

وما تعتذريش !

إذا كان قلبي

اتداس بالجزمه

وما وقفتيش !

***

الحُــب

عطــــاء

مش ضمة فِ ضلمة

ورسالة ناعمة

وشغل نفاق !

الحُــب

أرزاق

وأنا مش شحات

ولا غاوي إواء

وما باشكيش !

الحُــب

خِنـــــاق

فِ الروح

بيعلم

مش تهويش !

***

خلليـــــــــكي

غبية

عنيدة

تاخدي تمللي

ولا تديش !

خلليـــــــــكي

محلك سِر

بتنزفي عمر

وما بتمشيش !

ماشيه بضهرك

معجبه إنك

ما بتقعيش !

خلليـــــــــكي

تايهه ما بين أحلامك

ولا تصحيش !

خلليـــــــــكي

عايشه فِ كدبه كبيـــــرة

اسمها : انتي

وانتي ؟؟

ما فيش !

زي الأغنيـــــــــة

بكلام ثابت

بعد شوية

بيصبح بايت

ما بيغويش !

أغنيـــــــــة

مهمــــا كانت

حلوة

شجية

ما تشـَبعش

ولا ترويش !

أغنيـــــــــة

مهمــــا نحسها

مش بتحس !

تاخد مننا

ولا تنقصش !

وما بتسمعش ..

غير لشيطانها

وما بتهديش !

***

الله يسامحك

وأنا ....

لو كنت ظلمتك

سامحي ....

أو

ما تسامحيش !

دي حاجة تخصك وحدك

ما تفيدنيش !

أنا من غيرك بيكي هاعيش !

قلبي أنا واخد ع التلطيش !

عاااااااااااااااااااادي

ما تدقيش !

إفرحي ياللا ما تتكسفيش !

سيبي الحزن بحاله عليا

هايكفيني ما تهتميش !

هايغطيني فوقي وتحتي

وهاينحَر من دمي وراحتي

ما فيش حزن ما بيقضيش !

إمشــي بسررررررعة

ما تلتفتيش !



***

بكره الدنيا تفضى عليكي

واللي معاكي .. هايبقى عليكي

تشحتي حد يحن عليكي

ولا تلقيش !

ما أنت "نفسك" ما رحمتيش !

***

فاكره ؟

لما سألتك

- وأنا قدامك -

عايزه إيه ؟

وما عرفتيش ؟

أديني خلصتك مني يا ستي !

عرفتي الوقتي ؟؟

............

ما تبكيش !

***

- ملحوظة :

مهما تحاولي إنك تنسيني

ما هاتنسيش !

.

.

.

سلام !

13/10/2010

***



شكــر خــاص : إلى / أميرتي

لتشجيعها على النشر

إهـــداء خاص : إلى الجميل / وليد بك الدوغري




تعليقات